about a girl

A grandfather was walking through his yard when he heard his granddaughter repeating the alphabet in a tone of voice that sounded like a prayer. He asked her what she was doing. The little girl explained: "I'm praying, but I can't think of exactly the right words, so I'm just saying all the letters, and God will put them together for me, because He knows what I'm thinking." -Charles B. Vaughan

Saturday, April 16, 2005

waktumu yang mahal

di manakah kau sisipkan aku
di antara jadwalmu yang padat?
di manakah kau usahakan aku
di antara deadline mu yang berjajar?
di manakah kau sempat sebut namaku
di antara setumpuk hal yang menyitamu?

jangan kau bangunkan aku taman bunga
bila aku harus duduk sendirian di bangkunya.
jangan kau hadiahkan aku perapian
bila dinginmu membekukan apinya.
jangan kau hiasi aku dengan piguramu
bila kau bawa serta senyumku.

yang kuminta hanya hadirmu, lirihku.
tapi kau minta terlalu banyak, elakmu.



Image hosted by Photobucket.com

Creative Commons License

3 Comments:

Post a Comment

<< Home