about a girl

A grandfather was walking through his yard when he heard his granddaughter repeating the alphabet in a tone of voice that sounded like a prayer. He asked her what she was doing. The little girl explained: "I'm praying, but I can't think of exactly the right words, so I'm just saying all the letters, and God will put them together for me, because He knows what I'm thinking." -Charles B. Vaughan

Tuesday, May 10, 2005

aku juga perempuan


dia yang merajai pikiranmu
dia yang rapuh bagai kristal bohemia
dia yang ingin kau lindungi habis-habisan
kamu serahkan seluruh hidupmu untuknya

aku yang datang belakangan
aku yang lentur bagai batang bambu
aku yang kau jaga demi menyemangatimu
kamu lewati badai demi badai berkat sokonganku

berhentilah beranggapan luka dan perih tabu
hinggap dalam langkahku.



aku akan menikmati bagianku*


tanpa perlu kau ceritakan padaku kerlingnya
tanpa perlu kau gambarkan padaku binarnya
tanpa perlu kau hidupkan padaku gelayutnya

Image hosted by Photobucket.com



*pinjam kalimat Alam berdasarkan penuturan Tanti, Bakoel Koffie Cikini, 7 Maret 2005, 18.00-22.00

Creative Commons License

0 Comments:

Post a Comment

<< Home